Анкета

Бихте ли се доверили на алтернативната медицина?

Хранителни вещества, полезни за кожата и косата

Непълноценната диета нанася щети върху кожата и косата, които козметиката не може да прикрие. Затова, когато започнете да спазвате диета, преценете дали съдържа хранителни вещества, които са полезни за кожата и косата.

Ето какви витамини и минерали трябва да съдържа диетата за здрава кожа и коса:

Витамин А

Витамин А участва в образуването на нови кожни клетки, запазва еластичността на кожата, помага за здрави очи и коса. Липсата на този витамин води до суха и лющеща се кожа или скалп.

Диета: мляко, масло, черен дроб, мазни риби, яйца. Тялото може да го произвежда и от бета каротин.

Бета каротин

Бета каротинът е растителна форма на витамин А, която тялото превръща във витамин А при нужда. Той предпазва от състаряващия ефект на ултравиолетовите лъчи и повишава имунитета.

Диета: тъмнозелени зеленчуци (спанак, броколи), оранжеви плодове и зеленчуци (праскови, манго, сладки картофи, тиква, моркови).

Витамини от групата В

Витамините от група В - В1 (тиамин), В2 (рибофлавин), В3 (ниацин), В5 (пантотенична киселина), В6 (пиридоксин), В12 (кобаламин), биотин и фолиева киселина помагат да се освободи енергия от храната за метаболизма на кожата и играят роля за нормалната функция на епидермиса, поддържайки кожата овлажнена и гладка. При дефицит на витамини от тази група в организма се наблюдават болезнени цепнатини до носа, по устните или в ъглите на устата, изтъняла коса без цвят и блясък.

Диета: мляко, мазни риби, птиче и червено месо, пълнозърнести храни, фъстъчено масло, пшеничен зародиш, корнфлейкс, обогатен с витамини от тази група.

Витамин С

Витамин С е най-силният антиоксидант, който е жизненоважен за производството на колаген.

Пушенето, стресът и излагането на слънце може да предизвикат недостиг на витамин С в кожата, което води до суха, тънка кожа, чупеща се коса и кървящи венци.

Диета: цитрусови плодове, ягоди, касис, домати, чушки, картофи, грах, броколи.

Витамин Е

Витамин Е, заедно със селена, имат най-силно въздействие срещу вредите от свободните радикали, причинявани от слънцето. Той помага на кожата да запази своята влажност, да използва максимално кислорода и да произвежда нови клетки. Недостигът на този витамин води до преждевременни бръчки, бледа кожа, акне, лесно нараняване и трудно зарастване на раните.

Диета: растителни мазнини, ядки и семена, фъстъчено масло, пшеничен зародиш, пълнозърнести храни, авокадо, сладки картофи.

Селен

Селенът предпазва клетките от вредата на свободните радикали и овлажнява сухата кожа. Действа с витамин Е за укрепване на имунната система, помага при инфекции, преди да са се отразили на кожата.

Диета: месо, морски дарове, сирене, яйца, гъби, варива, пълнозърнести храни, пшеничен зародиш.

Цинк

Цинкът е необходим за производството на колаген, ускорява възстановяването на кожата и изравнява пигментацията. Липсата на цинк забавя заздравяването на кожата и може да доведе до бръчки и упорити петна. Мътен тен, бели петна по ноктите, суха, лющеща се кожа и пърхут също са признаци за недостиг на цинк.

Диета: морски дарове, червено месо, пуешко месо, сирене, мая, яйца, ядки, пшеничен зародиш, семена, гъби.

Желязо

Желязото е особено важно за формирането на хемоглобин. Недостигът на желязо в организма води до тъмни кръгове под очите, мътен тен и чупещи се нокти.

Диета: червено месо, морски дарове, яйца. По-трудно усвоимо от организма е желязото в зеленолистните зеленчуци и сушените кайсии.

назад ...

Яжте тиквени семки, за да преборите депресията

Яденето на семки е по-вероятно да повиши настроението ви от всяка друга храна.

Семената и бобовите култури водят до подобряване на благосъстоянието и настроението на хората повече от тортите, бонбоните и шоколада.

Въпреки това, според проучване, седем от всеки десет жени и един от всеки двама мъже посягат към сладките лакомства, когато имат нужда да си повдигнат настроението. Само един на всеки седем души избира плодове, зеленчуци или зърнени закуски, за които е доказано, че борят стреса и повишават настроението.

прочети повече ...

Жените изневеряват на мъжете си - ако са носители на определен ген

Често, когато някой е хванат в изневяра, той или тя имат дълъг списък от извинения, за да обясни своите прегрешения.

Но сега учените са открили "генът на изневярата", което би могло да означава, че жените, които изневеряват, ще бъдат в състояние да се оправдаят с това, че гените им са виновни.

Жените, които носят специфичен вариант на гена, който засяга социалното поведение и сексуална мотивация, имат по-голяма склонност да изневеряват, казват изследователи от Университета на Куинсланд в Австралия.

прочети повече ...

АРХИВ

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Февуари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии