Анкета

Бихте ли се доверили на алтернативната медицина?

Хранителни вещества, полезни за кожата и косата

Непълноценната диета нанася щети върху кожата и косата, които козметиката не може да прикрие. Затова, когато започнете да спазвате диета, преценете дали съдържа хранителни вещества, които са полезни за кожата и косата.

Ето какви витамини и минерали трябва да съдържа диетата за здрава кожа и коса:

Витамин А

Витамин А участва в образуването на нови кожни клетки, запазва еластичността на кожата, помага за здрави очи и коса. Липсата на този витамин води до суха и лющеща се кожа или скалп.

Диета: мляко, масло, черен дроб, мазни риби, яйца. Тялото може да го произвежда и от бета каротин.

Бета каротин

Бета каротинът е растителна форма на витамин А, която тялото превръща във витамин А при нужда. Той предпазва от състаряващия ефект на ултравиолетовите лъчи и повишава имунитета.

Диета: тъмнозелени зеленчуци (спанак, броколи), оранжеви плодове и зеленчуци (праскови, манго, сладки картофи, тиква, моркови).

Витамини от групата В

Витамините от група В - В1 (тиамин), В2 (рибофлавин), В3 (ниацин), В5 (пантотенична киселина), В6 (пиридоксин), В12 (кобаламин), биотин и фолиева киселина помагат да се освободи енергия от храната за метаболизма на кожата и играят роля за нормалната функция на епидермиса, поддържайки кожата овлажнена и гладка. При дефицит на витамини от тази група в организма се наблюдават болезнени цепнатини до носа, по устните или в ъглите на устата, изтъняла коса без цвят и блясък.

Диета: мляко, мазни риби, птиче и червено месо, пълнозърнести храни, фъстъчено масло, пшеничен зародиш, корнфлейкс, обогатен с витамини от тази група.

Витамин С

Витамин С е най-силният антиоксидант, който е жизненоважен за производството на колаген.

Пушенето, стресът и излагането на слънце може да предизвикат недостиг на витамин С в кожата, което води до суха, тънка кожа, чупеща се коса и кървящи венци.

Диета: цитрусови плодове, ягоди, касис, домати, чушки, картофи, грах, броколи.

Витамин Е

Витамин Е, заедно със селена, имат най-силно въздействие срещу вредите от свободните радикали, причинявани от слънцето. Той помага на кожата да запази своята влажност, да използва максимално кислорода и да произвежда нови клетки. Недостигът на този витамин води до преждевременни бръчки, бледа кожа, акне, лесно нараняване и трудно зарастване на раните.

Диета: растителни мазнини, ядки и семена, фъстъчено масло, пшеничен зародиш, пълнозърнести храни, авокадо, сладки картофи.

Селен

Селенът предпазва клетките от вредата на свободните радикали и овлажнява сухата кожа. Действа с витамин Е за укрепване на имунната система, помага при инфекции, преди да са се отразили на кожата.

Диета: месо, морски дарове, сирене, яйца, гъби, варива, пълнозърнести храни, пшеничен зародиш.

Цинк

Цинкът е необходим за производството на колаген, ускорява възстановяването на кожата и изравнява пигментацията. Липсата на цинк забавя заздравяването на кожата и може да доведе до бръчки и упорити петна. Мътен тен, бели петна по ноктите, суха, лющеща се кожа и пърхут също са признаци за недостиг на цинк.

Диета: морски дарове, червено месо, пуешко месо, сирене, мая, яйца, ядки, пшеничен зародиш, семена, гъби.

Желязо

Желязото е особено важно за формирането на хемоглобин. Недостигът на желязо в организма води до тъмни кръгове под очите, мътен тен и чупещи се нокти.

Диета: червено месо, морски дарове, яйца. По-трудно усвоимо от организма е желязото в зеленолистните зеленчуци и сушените кайсии.

назад ...

Позитивното мислене наистина лекува болката

Позитивното мислене може да облекчи болката чрез промяна на начина, по който я усещате.

Само пет минути когнитивно-поведенческа терапия (КПТ) води до намаляване на болката с близо 60 на сто според ново проучване.

Учени от Университета в Рединг, използвали топлинни сонди, за да прилагат топлина върху ръцете на 34 доброволци, генерирайки болка, подобна на тази при изгаряне. Когато участниците били помолени да оценят сериозността на болката, тези, които са били подложени на въпросната терапия преди това, описали...

прочети повече ...

Пиенето на вода намалява болката в гърба и предпазва от рак

75 на сто от нас страдат от хронично обезводняване според американски изследвания. Това засяга не само нашите талии, но и гърбовете ни. Предварителни изследвания показват, че пиенето на осем до десет чаши вода на ден може значително да облекчи болките в гърба и ставите при 80 на сто от страдащите. Това е така, защото дехидратацията прави кръвта и течностите в ставите ни по-гъсти. Това също води до образуването на кристали от пикочната киселина (отпадъчно телесно вещество, което обикновено се отстранява с урината) в ставите, което може да предизвика болка.

прочети повече ...

АРХИВ

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Февуари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии