Анкета

Бихте ли се доверили на алтернативната медицина?

Срещу грипа - с естествени средства

При сериозното циркулиране на новия пандемичен грип се замисляме как можем да се предпазим от заболяване. Експертите препоръчват редица мерки, като една от тях е подсилване на организма.

Действително истина е, че когато организмът получава достатъчно ценни полезни вещества с храната, то обмяната на веществата му е в равновесие, от тук и имунната система е достатъчно силна, за да се справи с новия инфекциозен причинител.

Сега повече от всякога трябва да се стараете да спазвате хигиенните навици, да балансирате работа и сън, в никакъв случай да не изпадате в нервно-психично изтощение. Стресът и безсънието са забранени!

Откажете се от диетите и започнете да се храните рационално. В случай, че се страхувате от натрупване на килограми или имате проблеми с теглото, по-добре се консултирайте за хранителния режим със специалист по диетика, за да предотвратите дефицитни състояния, които в момента са крайно нежелателни.

Предлагаме ви няколко храни, с които е подходящо да борим грипа. Това не означава, че те могат да предотвратяват заразяването, а че са от полза за устойчивостта на организма. Така организмът ще бъде способен да впрегне активно собствения си ресурс и имунната система да подтисне разпространението и спре активността на вируса.

Млечни продукти
В млякото и млечните продукти се съдържа веществото лактоферин. Това е желязотранзитен гликопротеин, който по принцип се съдържа в отделяните от организма секрети като слюнка, сълзи, съдържа се и в майчината коластра. Лактоферинът участва в имунната защита на лигавиците на дихателната, храносмилателната, отделителната и половата система. Изследвания показват, че лактоферинът има свойството да стимулира отговор на имунната система при навлизането на вредни микроорганизми, включително вируси.

Кокосови орехи
Кокосовите орехи съдържат монолаурин. Това е вторична, производна на лауриновата, ненаситена мастна киселина. Кокосовите продукти, стърготини, парченца кокос и мляко, имат принос в унищожаването на бактерии и вируси. Това се дължи на свойството на монолаурина да разрушава обвивката на микроорганизмите. Същото вещество монолаурин се съдържа в майчината кърма, така че не прекъсвайте кърменето. Ценните вещества, съдържащи се единствено в кърмата, са необходими за здравето на бебето.

Продукти, богати на цинк
Такива продукти са морските дарове, боб, леща, зелен фасул, пълнозърнести продукти. Цинкът се съдържа в маята, закваските и по-голяма част от млечните произведения. Тиквените семки също са в тази група, така че не се отказвайте от удоволствието да ги консумирате редовно през грипния сезон.

Защо цинкът е от значение? Този микроелемент участва в строежа на всички клетки и във възстановяването на всички тъкани на тялото. Той е минерал, който осигурява функционирането на имунната система. Клинични проучвания сочат, че хората с дефицит на цинк са по-податливи на инфекции. Цинкът усилва и оптимизира имунната защита срещу срещу вирусни инфекции.

Много витамин С и биофлавоноиди
Витамин С има силни антиоксидантни и имуноукрепващи свойства. Подпомага имунитета срещу инфекции. Дефицитът на витамин С води до предразположеност към инфекции. Когато той постъпва в организма в достатъчно количество има по-големи шансове организмът да се пребори с вредните микроорганизми, с които се сблъсква постоянно, в това число и грипните вируси. Витамин С се усвоява 50 % по-добре като се взима в комбинация с биофлавоноиди.  Те имат имат свойството да подобряват абсорбирането и метаболизма на витамин С в организма. Биофлавоноидите са мощен антиоксидант.

Организмът се нуждае от високи нива биофлаваноиди за защита от инфекции. Имат и силни противовъзпалителни свойства. Богати на витамин С и биофлавоноиди са следните продукти: цитруси, водещо място по съдържание на витамин С има портокалът, но всички плодове от тази група са богати на витамина и биофлавоноиди, това се отнася за грейпфрутите, мандарините, кивито, ананасът и пр. По принцип в плодовете са богати на витамин С, а тези с ярки цветове и на биофлавоноиди. Богато на витамин С и особено на биофлавоноиди е гроздето. Полезен е сокът от този плод, както и виното от него. Същото се отнася и за зеленчуците. Титуляр по отношение на съдържанието на витамин С е чушката, а яркият й цвят сочи наличие на биофлавоноиди. Богати на тези полезни вещества са и листните зелени зеленчуци, в това число и спанакът, както и броколите, брюкселско зеле, карфиолът.

Биофлавоноиди могат да се осигурят и с патладжан. Имайки предвид сезона, сушените кайсии и сини сливи също са добър вариант, след като не могат да се осигурят пресни. Полезни са черният чай (Earl Gray) и чаят от шипка.

назад ...

Вируси се разпространяват в офис сгради за по-малко от четири часа

Само няколко часа отнема на един вирус да се разпространи в офис сграда, хотел или друго обществено място.

Американски учени са установили, че когато замърсили една единствена дръжка или плот на маса с вирус, той се разпространил в рамките на два до четири часа. Техните резултати показват, че общо 40 до 60 на сто от работниците, както и посетителите,  били заразени след докосване на обекти в сградата.

прочети повече ...

Пет прости промени в начина на живот предпазват от инфаркт

Повечето сърдечни пристъпи при мъжете могат да бъдат избегнати, като се направят пет прости промени в начина на живот.

Загубата на тегло, намаляването на приема на алкохол, разхождането в продължение на 40 минути на ден, консумирането на повече плодове и зеленчуци и отказването на цигарите драстично намаляват риска.

Едно изследване, в което участвали 20 271 мъже, установи, че четири от всеки пет сърдечни пристъпа е могло да бъдат предотвратени, като се спазват тези пет основни стъпки.

прочети повече ...

АРХИВ

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Февуари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии