Анкета

Бихте ли се доверили на алтернативната медицина?

Ябълки или круши

Разделете обиколката на бедрата си на обиколката на талията. Ако съотношението е по-голямо от 0.95, тялото се класифицира като ябълковидно. Ако съотношението е по-малко, тялото се определя като крушовидно. Съотношението бедра - талия е от съществено значение. Мъжете с централно (ябълковидно) натрупване на мастна тъкан, изглежда, рискуват в по-голяма степен да развият коронарна сърдечна болест, инфаркт, високо кръвно налягане, атеросклероза, висок кръвен холестерол, камъ­ни в жлъчката и диабет, отколкото тези с периферийно, крушовидно разпределение на тлъстините.

Причините за това не са напълно изяснени, но се смята, че са свързани с различни наследствени видове метаболизъм, при които хранителните мазнини се преработват по различен начин.
Ако сте „ябълковиден", вие сте сериозно застрашен от коронарно сърдечно заболяване, особено пък ако има други такива случаи в семейството ви.

Все пак, за щастие, „ябълковидните" хора, изглежда, по-лесно отслабват, отколкото „крушовидните", тъй като коремните тлъстини се стягат и разбиват по-бързо, отколкото тлъстините, отложени в подкожни депа.

Физическите упражнения също могат да ви помогнат да промените формата на тялото си. Проучванията показ­ват, че съотношението бедра - талия може да бъде проме­нено в желаната посока чрез подходяща програма от упражнения.

При един експеримент 93-ма здрави добро­волци на възраст 60-70 години били подложени на съот­ветстващи на възрастта им натоварвания. Непушачите, ко­ито не са се занимавали с аеробика през предходните две години и не са взимали лекарства (освен аспирин), изпъл­нявали контролирана джогинг програма или тренирали с фитнес уреди за гребане и фитнес колела в продължение на 45 минути три пъти седмично в рамките на една година.

Целта била да се достигнат 75 процента от максималната честота на пулса.

По време на тази спортна програма подкожните сло­еве и обиколката на тялото намалели най-много в област­та на талията. Това предполага, че редовните сериозни за­нимания със спорт могат да снижат риска от болести, свър­зани с „ябълковидната" форма на тялото, като го транс­формират в по-здравословната „крушовидна" форма.

назад ...

Пет прости промени в начина на живот предпазват от инфаркт

Повечето сърдечни пристъпи при мъжете могат да бъдат избегнати, като се направят пет прости промени в начина на живот.

Загубата на тегло, намаляването на приема на алкохол, разхождането в продължение на 40 минути на ден, консумирането на повече плодове и зеленчуци и отказването на цигарите драстично намаляват риска.

Едно изследване, в което участвали 20 271 мъже, установи, че четири от всеки пет сърдечни пристъпа е могло да бъдат предотвратени, като се спазват тези пет основни стъпки.

прочети повече ...

10 начина да се предпазим от грипа

Зимата приближава с бързи темпове, а с нея и сезонът на грипа. Малцина щастливци може да избегнат настинката или грипа, но повечето от нас ще се разболеят. В действителност, ние прекарваме около пет години от живота си кихайки, кашляйки и чувствайки се като цяло зле по време на нашия живот.

В този материал ще ви запознаем с десетте най-ефективни начини да избегнете неприятните зимни заразни заболявания.

прочети повече ...

АРХИВ

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Февуари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии