Анкета

Бихте ли се доверили на алтернативната медицина?

Как да се концентрираме в процеса на правилното дишане?

Човек диша непрестанно, без да се замисля за това, но въпреки това съзнателната намеса в дихателния процес осигурява важна връзка между съзнанието и тялото, Йогата е изключително полезна със своите дихателни упражнения, които помагат при депресии, стрес, тревожност, умора, а също и астматични проблеми.  Следвайки следващите няколко съвета ще достигнете или поне ще се доближите до правилното дишане.

1.Изберете спокойно, тихо и не много силно осветено помещение.

2.Легнете по гръб на постелка на земята с леко разстворени крака, разпервайки ръце под ъгъл 45 градуса спрямо тялото и с длани обърнати нагоре.

3.Затворете очи, отпуснете се и се съсредоточете върху дишането, помислете затова,  как се забавя постепенно.

4.Съсредоточете се върху промяната на температурата на въздуха, как той навлиза в тялото ви, как излиза.

5.Обърнете внимание на звука при дишането, разграничете процеса на вдишване и издишване.

Заетата от вас поза , действа релаксиращо и според йогийското учение се нарича „савасана” – това е неподвижност, която води до душевно спокойствие.

назад ...

Доказано - медитацията кара мозъка да расте

Медитацията наистина е като тренировка за ума според учени, които са установили, че тя може да направи мозъка по-голям.

Практикуването на прости техники за медитация, основните от които са свързани с концентрация върху дишането, помага за изграждане на плътна сиво вещество в някои части на мозъка, свързани с ученето и паметта, които контролират емоциите и състраданието. Само за осем седмици медитацията може да доведе до структурни промени, достатъчно големи, за да се видят на скенер, откриха американски учени.

прочети повече ...

Йогата ви прави по-умни

Практикуването на хатха йога три пъти седмично може да засили вашия интелектуален потенциал.

Учените изследвали над 100 души над 55-годишна възраст. Те открили, че само след осем седмици, възрастните хора се справяли по-добре със задачи за проверка на умствените способности. Заключенията били извадени от изследването на 108 души на възраст между 55 и 79-годишна възраст, 61 от които посещавали хатха йога.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Юли

Март

Февуари

Търси в статии