Анкета

Бихте ли се доверили на алтернативната медицина?

Как да се концентрираме в процеса на правилното дишане?

Човек диша непрестанно, без да се замисля за това, но въпреки това съзнателната намеса в дихателния процес осигурява важна връзка между съзнанието и тялото, Йогата е изключително полезна със своите дихателни упражнения, които помагат при депресии, стрес, тревожност, умора, а също и астматични проблеми.  Следвайки следващите няколко съвета ще достигнете или поне ще се доближите до правилното дишане.

1.Изберете спокойно, тихо и не много силно осветено помещение.

2.Легнете по гръб на постелка на земята с леко разстворени крака, разпервайки ръце под ъгъл 45 градуса спрямо тялото и с длани обърнати нагоре.

3.Затворете очи, отпуснете се и се съсредоточете върху дишането, помислете затова,  как се забавя постепенно.

4.Съсредоточете се върху промяната на температурата на въздуха, как той навлиза в тялото ви, как излиза.

5.Обърнете внимание на звука при дишането, разграничете процеса на вдишване и издишване.

Заетата от вас поза , действа релаксиращо и според йогийското учение се нарича „савасана” – това е неподвижност, която води до душевно спокойствие.

назад ...

Стрес - сенната хрема - медитация

Сенната хрема и други алергии могат да бъдат влошени от стрес.

Медитацията и дихателните упражнения могат да бъдат ключът към облекчаване на обострените алергии, твърдят учените. И въпреки че кихането и кашлянето предизвиква стрес, сега се смята, че изблиците може да задействат самовъзпроизвеждащ се цикъл от стрес и кихане.

Д-р Амбър Патерсън, от Медицинския център на Университета на щата Охайо, казва: "Стресът може да предизвика няколко отрицателни ефекти върху тялото, включително повече симптоми за страдащите от алергии. Нашето изследване също така показва, че хората с по-чести алергични пристъпи също така имат по-негативно настроение, което може да доведе до тези пристъпи."

прочети повече ...

Йогата и вдигането на тежести предпазват от диабет

Диабетът може да бъде предотвратено само с половин час упражнения на ден, установило е проучване.

Изследването от Университета Харвард установило, че вероятността от развитие на диабет тип 2 се намалява с между 30 и 40 на сто благодарение на само три и половина часа упражнения на седмица. В същото време, едночасова тренировка веднъж в седмицата намалява риска с 13 на сто.

Проучването, което проследило близо 100 000 жени, показа също, че упражненията за мускулно укрепване като вдигане на тежести и йога, също предпазват от заболяването.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Юли

Март

Февуари

Търси в статии