Анкета

Бихте ли се доверили на алтернативната медицина?

Как да се концентрираме в процеса на правилното дишане?

Човек диша непрестанно, без да се замисля за това, но въпреки това съзнателната намеса в дихателния процес осигурява важна връзка между съзнанието и тялото, Йогата е изключително полезна със своите дихателни упражнения, които помагат при депресии, стрес, тревожност, умора, а също и астматични проблеми.  Следвайки следващите няколко съвета ще достигнете или поне ще се доближите до правилното дишане.

1.Изберете спокойно, тихо и не много силно осветено помещение.

2.Легнете по гръб на постелка на земята с леко разстворени крака, разпервайки ръце под ъгъл 45 градуса спрямо тялото и с длани обърнати нагоре.

3.Затворете очи, отпуснете се и се съсредоточете върху дишането, помислете затова,  как се забавя постепенно.

4.Съсредоточете се върху промяната на температурата на въздуха, как той навлиза в тялото ви, как излиза.

5.Обърнете внимание на звука при дишането, разграничете процеса на вдишване и издишване.

Заетата от вас поза , действа релаксиращо и според йогийското учение се нарича „савасана” – това е неподвижност, която води до душевно спокойствие.

назад ...

Йогата е полезна за сърцето колкото колоезденето

Ако не сте запалени по фитнеса, ето една добра новина. Оказва се, че йогата е толкова полезна за сърцето, колкото и колоезденето.

Анализът на десетки изследвания за въздействието на древната източна практика разкри, че тя има многобройни ползи за здравето.

Йогата води до загуба на тегло, намалява лошия холестерол и кръвното налягане. В действителност, подобренията са еднакви с тези, наблюдавани при хора, които правят редовни упражнения като колоездене и бързо ходене.

прочети повече ...

Доказано - медитацията кара мозъка да расте

Медитацията наистина е като тренировка за ума според учени, които са установили, че тя може да направи мозъка по-голям.

Практикуването на прости техники за медитация, основните от които са свързани с концентрация върху дишането, помага за изграждане на плътна сиво вещество в някои части на мозъка, свързани с ученето и паметта, които контролират емоциите и състраданието. Само за осем седмици медитацията може да доведе до структурни промени, достатъчно големи, за да се видят на скенер, откриха американски учени.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Юли

Март

Февуари

Търси в статии